De meest gestelde vragen.
1- Jullie vragen: fund een plant, een speaker of kwast. Kan ik die spullen niet gewoon doneren?
Dat vinden we natuurlijk een lief gebaar. Echter is de aard van campagne symbolisch. Door mensen te laten betalen voor een plant, kwast of tafel geven ze een donatie. Deze donatie komt geheel ten goede aan de make-overs. De opknapbeurten van inloophuizen moet met goede en stevige materialen gebeuren. Hierbij wordt rekening gehouden met de wensen van bezoekers en (wettelijke) eisen. Waar mogelijk maken we zeker ook gebruikt van herbruikbare materialen. Bezoekers hebben ook een keuze gemaakt voor een stijl die ze mooi vinden. Daarom moeten we werken met zelf ingekochte materialen en/of materialen die in bulk gesponsord worden door bijvoorbeeld een bouwmarkt of een meubelwinkel. Ben je een bedrijf en wil je ons helpen? Dan horen we dat natuurlijk graag: info@homebassfoundation.com
2- Kan ik ook als vrijwilliger meehelpen?
Ook dat is natuurlijk heel aardig. Weet, er zijn al veel vrijwilligers. In de eerste plaats vinden veel dak- en thuisloze bezoekers het zelf belangrijk en leuk om te helpen. Ze zijn gemotiveerd en in veel gevallen zeer vaardig als het gaat om klussen. Deze actie is bedoeld om geld op te halen voor materialen en ondersteuning van professionals.
Om een inloophuis mooi, veilig, stevig en snel inrichten vraagt om goede spullen en een strakke planning. De inloophuizen kunnen namelijk niet dicht, ander zijn mensen te lang op straat. Het wordt een pittige logistieke uitdaging. Hiervoor worden we ondersteund door professionals uit de festivalwereld. Een sector die al bijna 2 jaar stil staat en blij is dat ze hun ambachten weer eens kunnen inzetten.
Wil je je ‘echte’ vak inzetten, bijvoorbeeld omdat je tegelzetter, meubelmaker of decorbouwer bent? Of wil je ons bijvoorbeeld als web-developer of business developer helpen? Dan horen we dat natuurlijk graag, mail dan naar info@homebassfoundation.com.
3- Hoe kan ik op een andere manier bijdragen dan met een geld donatie?
We zoeken bijvoorbeeld nog partijen die ons kunnen helpen met de logistiek. De make-overs duren, inclusief voorbereiding, ongeveer een maand. Daarvoor hebben bestelbussen en/of vrachtwagens nodig. Mogelijk extra opslagruimte en/of een werkplaats staat nog op de wensenlijst.
4 – Waar zie ik hoeveel geld jullie al hebben opgehaald?
Bekijk de actuele stand van de donaties bovenaan op onze homepagina! Gezien we een stichting zijn, met veel partners samenwerken en gesteund worden door ZonMw verplichten we onszelf om over alle inkomsten transparant te zijn.
5 – Wanneer vinden de make-overs plaats?
De make-overs vinden plaats in de laatste twee weken van November en begin december. Dit wordt een uitdagende klus gezien de inloophuizen beperkt of niet dicht kunnen.
6 – Ik werk bij een groot bedrijf en wil met mijn afdeling bijdragen, hoe kunnen we dat doen?
Je kan een heel inloophuis ‘adopteren’ voor een make-over. Of zelf een doelgerichte crowdfunding optuigen. Heb je andere ideeën? Mail dan even: info@homebassfoundation.com.